Læs alle betingelser for køb hos OPTIONS grundigt igennem, inden du bestiller varer.

OPTIONS handelsbetingelser gælder, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Da handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden, fx ved ændringer i love og regler, skal du godkende handelsbetingelserne hver gang du handler hos os. 

Hvis du ikke accepterer handelsbetingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på OPTIONS.DK

Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kan du kontakte vores kundeservice:

• Via e-mail døgnet rundt: kundeservice@options.dk

• Via sms eller telefon: +45 2566 6315, telefontid mandag-fredag kl. 10-14

• Via almindelig post: Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C., Danmark

PRISER

Priserne på OPTIONS.DK er angivet i danske kroner (DKK), og alle priser er inklusive skatter, moms og afgifter. Omkostninger vedrørende levering kan variere og lægges til for hver bestilling i indkøbskurven. 

OPTIONS.DK modtager betaling Visa Dankort, Visa/Electron, Mastercard og Maestro. Vi trækker først pengene for dit køb, når vi sender din vare / varer. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

BESTILLING

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på OPTIONS.DK, samt besidde et gyldigt betalingskort, der accepteres som betalingsmiddel på OPTIONS.DK. 

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse. Vi leverer ikke til postbokse. Vi leverer gerne til udlandet, kontakt os venligst på kundeservice@options.dk herom.

Vi behandler kun ordrer, der er afgivet via OPTIONS.DK. Vi behandler ikke ordrer fremsendt i e-mails eller breve.

Inden den endelige afgivelse af din ordre, har du mulighed for at ændre antal varer eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du klikker “Gennemfør betaling”, vises en kvittering på din skærm. Du modtager også en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har oplyst ved afgivelsen af ordren. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Du har dog mulighed for at fortryde dit køb, se mere under “Fortrydelsesret”.

LEVERING

OPTIONS.DK afsender ordrer på alle hverdage. Varer, der er bestilt senest kl. 20, afsendes på førstkommende hverdag, med mindre andet fremgår ved det konkrete produkt. 

Vi sender vores varer med GLS og PostNord, og leveringstiden inden for Danmark er 1-3 hverdage. Såfremt der opstår forsinkelser hos distributøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den forventede leveringsdato. Levering til Bornholm og visse småøer kan i nogle tilfælde vare længere end vores standard leveringstid på 1-3 hverdage. 

Hvis en vare er i restordre eller udsolgt, kontakter vi dig hurtigst muligt med en forventet leveringstid, hvorefter du kan tilkendegive, om du ønsker at annullere hele eller dele af din ordre. 

Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser, og pakkeshops, som vi har en aftale med. Vi leverer ikke til postbokse. 

Hvis pakken leveres til en pakkeshop, er det dit ansvar at afhente varen inden for den tidsfrist, pakkeshoppen giver dig. Hvis ikke pakken afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse, og vi refunderer ikke leveringsomkostninger, du har betalt ved afgivelse af ordren. Hvis du ønsker vi skal gensende dine varer, vil vi som udgangspunkt opkræve dig et nyt forsendelsesgebyr tilsvarende de oprindelige leveringsomkostninger. Hvis din manglende afhentning af pakken i pakkeshoppen skyldes, at du har fortrudt dit køb, bliver du også opkrævet omkostningerne for returforsendelsen. 

Når du modtager din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde anbefaler vi at du åbner pakken, mens pakkeudbringeren / personalet hos pakkeshoppen er tilstede, og tjekker om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag gerne et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen. 

LEVERINGSPRISER

Leveringen koster fra 39 kr., og vil fremgå af indkøbskurven inden du godkender og betaler din ordre. Ved køb over 1.000 kr. er levering til pakkeshop dog gratis.

SEPARATE LEVERINGER

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer inden vi afsender. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer. 

FORTRYDELSESRET

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du meddele det til os skriftligt senest 14 dage efter du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse eller afhentning af varen. 

Når du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb, skal du returnere varen til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen skal returneres til vores firmaadresse: 

OPTIONS, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i samme stand som ved modtagelsen, se også mere under ‘Returnering’.  

Du skal selv afholde udgifterne forbundet med at returnere varen til os. Pakker skal returneres og omdeles direkte til vores firmaadresse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, til vi modtager den retur, og vi anbefaler derfor, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger relateret til det returnerede produkt, som vi har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen til dig sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret varens stand. I tilfælde af at der er sket en værdiforringelse af varen, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Du er velkommen til at prøve en vare, ligesom du ville prøve dem i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis varen er i folie, må denne ikke være brudt.

Varen skal også returneres i original, ubeskadiget emballage. Original emballage er fx den kasse, der hører til en cykelhjelm. Manglende original emballage eller beskadiget original emballage udgør en værdiforringelse, som vi må modregne i det beløb, du betalte for varen, da vi ikke kan sælge en vare til fuld pris uden den tilhørende intakte emballage. Derfor anbefaler vi, at du altid gemmer den originale emballage og hele dets indhold og tilbehør, til du er sikker på, at du ønsker at beholde varen. Vi anbefaler ligeledes at du sørger for at sende varen retur i forsvarlig forsendelsesemballage, så original emballagen ikke beskadiges ved transport. Hvis du benytter original emballagen som returemballage, vil det medføre en værdiforringelse af varen, der modregnes i dit returbeløb eller betyder, at intet af købsbeløbet returneres – afhængig af værdiforringelsens størrelse.

REKLAMATION

Som forbruger har du 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, men dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uhensigtsmæssig anvendelse.

Ved reklamation kan du enten få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og manglen ved varen. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. 

Ved reklamationer bedes du skriftligt orientere os om baggrunden for din reklamation ved at skrive til kundeservice@options.dk. Når du kontakter os skal du oplyse dit ordrenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Ved returnering er det vigtigt at du pakker varen forsvarligt ind og sikrer dig, at forsendelsen er emballeret tilstrækkeligt. Er indholdet eller originalemballagen til varen beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld ydre indpakning, bortfalder reklamationsretten.

Varen der reklameres over sendes til vores firmaadresse: 

OPTIONS, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Pakker skal returneres direkte til vores firmaadresse.  

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk da at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kopi af kvitteringen kan fremsendes på mail som dokumentation.

DATA- OG PRIVATLIVSPOLITIK

For at kunne handle hos the strap skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Oplysningerne er nødvendige for, at vi kan levere varen til dig. Vi opbevarer dine personoplysninger fortroligt, men videregiver dog til vores samarbejdspartnere de oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere dine varer. 

Vi gemmer oplysningerne i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på thestrap.dk er indehaveren af virksomheden.

Som kunde har du mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til os på info@options.dk.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Tilmeldingen kan til enhver tid opsiges via link i nyhedsmail eller ved at kontakte os på mail.

COOKIEPOLITIK 

På OPTIONS.DK anvender vi cookies med det formål at optimere vores hjemmeside ved bl.a. at følge købsflow samt til at måle trafikken på hjemmesiden. Vi benytter disse oplysninger til at forbedre vores hjemmeside, tilpasse vores vareudbud og øge vores service. Cookies gør det også muligt, at vores hjemmeside kan genkende brugere ved gentagne besøg. 

Ønsker du ikke at acceptere brugen af cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies. Benyt din browsers hjælpefunktion for at få flere oplysninger.

Vi fører også en logstatistik for besøg på OPTIONS.DK. Det betyder, at et statistikprogram opsamler information om hvor mange besøgende vi har haft, om de kom til vores hjemmeside fra klik i en nyhedsmails, på hvilken del af vores hjemmeside den besøgende forlod vores hjemmeside, m.m. Formålet er at hjælpe os til at optimere vores vareudbud, hjemmesiden og dets funktionaliteter.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette skriftlig henvendelse til kundeservice@options.dk eller kontakte os pr. telefon 2566 6315. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Hvis vi heller ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

EU Klageadgang: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA

FORBEHOLD

OPTIONS tager forbehold for tastefejl, prisfejl og fejl i lagerangivelser, der medfører at varer er udsolgte på bestillingstidspunktet. Hvis du har afgivet en ordre med en vare, der viser sig at være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage eller førstkommende hverdag.

FORCE MAJEURE 

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til vores handelsbetingelser, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.