FORTRYDELSESRET

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du meddele det til os skriftligt senest 14 dage efter du har modtaget varen. Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse, eller ved ikke at afhente den i den postshop, du har ønsket varen leveret til. 

Når du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb, skal du returnere varen til vores firmaadresse: 

OPTIONS, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Du skal selv afholde udgifterne forbundet med at returnere varen til os. Pakker skal returneres og omdeles direkte til vores firmaadresse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, til vi modtager den retur, og vi anbefaler derfor, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis du fortryder dit køb, skal du returnere varen i samme stand, som da du modtog den. Du er velkommen til at prøve en vare, ligesom du ville prøve dem i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis varen er i folie, må denne ikke være brudt. Hvis du har taget varen i brug, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved returnering af varen kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Vi vil i sådanne tilfælde foretage en konkret vurdering af varen, og reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde afhængigt af den handelsmæssige værdi, varen har efter din returnering.

Vi anbefaler, at du sørger for at sende varen retur i forsvarlig forsendelsesemballage, så original emballagen ikke beskadiges ved transport. Original emballage er fx den kasse, der hører til en cykelhjelm eller et par sko. Manglende original emballage eller beskadiget original emballage udgør en værdiforringelse, som vi modregner i det beløb, du betalte for varen, da vi ikke kan sælge en vare til fuld pris uden den tilhørende intakte emballage. Derfor anbefaler vi, at du altid gemmer den originale emballage og hele dets indhold og tilbehør, til du er sikker på, at du ønsker at beholde varen. Hvis du benytter original emballagen som returemballage, vil det medføre en værdiforringelse af varen, der modregnes i dit returbeløb eller betyder, at intet af købsbeløbet returneres – afhængig af værdiforringelsens størrelse.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger relateret til det returnerede produkt, som vi har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen til dig sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret varens stand. I tilfælde af at der er sket en værdiforringelse af varen, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

REKLAMATION

Som forbruger har du 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, men dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uhensigtsmæssig anvendelse af varen.

Ved reklamation kan du enten få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation og manglen ved varen. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. 

Ved reklamationer bedes du skriftligt orientere os om baggrunden for din reklamation ved at skrive til kundeservice@options.dk. Når du kontakter os skal du oplyse dit ordrenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Ved returnering af en vare ved reklamation er det vigtigt, at du pakker varen forsvarligt ind og sikrer dig, at forsendelsen er emballeret tilstrækkeligt. Er indholdet eller originalemballagen til varen beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld ydre indpakning, bortfalder reklamationsretten.

Varen der reklameres over skal sendes til vores firmaadresse: 

OPTIONS, Thorvaldsensvej 16, 1871 Frederiksberg C, Danmark

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Pakker skal returneres direkte til vores firmaadresse.  

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk da at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kopi af kvitteringen kan fremsendes på mail som dokumentation.